Przyciemnianie szyb samochodowych to jeden z najpopularniejszych sposobów na poprawę wyglądu auta i komfortu jazdy. Mniej nagrzewające się wnętrze, prywatność i sportowy charakter to zalety, które kuszą wielu kierowców. Niestety, w Internecie krąży mit, że aplikacja folii to proste zadanie na sobotnie popołudnie.
Rzeczywistość bywa brutalna. Źle przyciemnione szyby nie tylko wyglądają nieestetycznie, ale mogą stwarzać zagrożenie i narazić Cię na mandat. Oto lista najczęstszych błędów, które popełniają amatorzy (i niesprawdzone serwisy), oraz wskazówki, jak ich uniknąć.
To błąd, który może kosztować najwięcej – i nie chodzi tu o cenę folii, ale o utratę dowodu rejestracyjnego.
W Polsce przepisy są jasne:
Przednie szyby najlepiej zostawić specjalistom, którzy dysponują miernikiem przepuszczalności światła lub skupić się na legalnym przyciemnianiu tyłu auta (tam nie ma limitów, o ile posiadasz dwa lusterka boczne).
Kupno najtańszej folii na portalu aukcyjnym to pozorna oszczędność. Tanie materiały mają kilka zasadniczych wad:
Inwestuj w markowe folie (np. 3M, Llumar, Avery), które posiadają gwarancję producenta i filtry UV.
Widzisz na szybie małe kropki, które wyglądają jak piasek uwięziony pod folią? To tzw. wtrącenia. Największym wrogiem przyciemniania nie jest brak umiejętności manualnych, ale kurz. Aplikacja folii w zakurzonym garażu, na dworze lub bez dokładnego umycia uszczelek zawsze kończy się "piaskownicą" na szybie.
Profesjonalne studia detailingowe pracują w sterylnych warunkach, dokładnie czyszcząc nie tylko szybę, ale i całe jej otoczenie, używając specjalistycznej chemii (tzw. slip solution).
Amatorzy często docinają folię bezpośrednio na szybie, używając ostrych nożyków tapicerskich. Jeden niepewny ruch ręki może skutkować:
Co więcej, niedocięta folia przy krawędziach szybko zacznie się zadzierać przy opuszczaniu szyby.
Świeżo nałożoną folię należy odpowiednio wyraklować (usunąć wodę) i wygrzać. Pozostawienie wilgoci pod folią lub niedostateczne obkurczenie jej na obłościach szyby skutkuje powstawaniem charakterystycznych pęcherzyków powietrza, których nie da się usunąć po wyschnięciu kleju.
Przyciemnianie szyb to rzemiosło, które wymaga lat praktyki, odpowiednich narzędzi, sterylnego pomieszczenia i znajomości specyfiki różnych modeli aut. Jeśli zależy Ci na efekcie "fabrycznym", braku bąbli i gwarancji, że folia nie zmieni koloru po roku – postaw na doświadczenie.
W FOLTECH używamy wyłącznie certyfikowanych folii premium i dajemy gwarancję na wykonaną usługę. Nie ryzykuj mandatu ani zniszczonych szyb.
Chcesz profesjonalnie przyciemnić szyby w swoim aucie? Sprawdź naszą ofertę i zobacz realizacje.
Zaufaj profesjonalistom i ciesz się komfortem oraz świetnym wyglądem swojego samochodu przez lata!